لینک دانلود کاتالوگ در پایان صفحه قرار دارد ، در ادامه خلاصه ای از این کاتالوگ را مطالعه می کنید.

قابليتهاي پايه اي نرم افزار شبکه نما: 

  1.  پايش وضعيت سيستم عاملهاي مختلف، برنامه ها و سرويسهاي کاربردي
  2.  پايش وضعيت تجهيزات امنيتي  
  3. پايش وضعيت نودهاي تشکيل دهنده لايه شبکه (سوئيچ، روتر)
  4.  پايش وضعيت لينکهاي ارتباطي وامکان تعريف وارائه SLA به مشترکين 
  5. پايش پارامتر هاي خاص و سفارشي

مزاياي نرم افزار شبکه نما نسبت به ساير نرم افزارهاي موجود در بازار:

به دليل ماهيت نگارش ساختارنرم افزار(زبان برنامه نويسي C++) واستفاده از سيستم عامل بروز و سفارشي شده لينوکس ،نرم افزار مانيتورينگ شبکه نما نسبت به نرم افزارهاي متکي بر سيستم عامل مايکروسافت ويندوز(نظير solarwinds و...)از مزاياي منحصر به فرد زير سود مي جويد:

1- پايداري بسيار بيشتر(Uptime) نسبت به نرم افزارهاي مانيتورينگي که از سيستم عامل ويندوز استفاده مي کنند. 
زمان uptime سرورهاي لينوکسي ممکن است به چندسال نيز برسد ولي سرورهاي ويندوزي بعد از هر آپديت
نياز به راه اندازي مجدد دارند و با توجه به اهميت سرور مانيتورينگ در ثبـت لحظــه اي وقايع شبکه، براي اين منظور مناسب نمي باشند.

2- سرعت و بازدهي بسيار بيشتر(Performance) نسبت به نرم افزارهاي مانيتورينگي که از سيستم عامل ويندوز استفاده مي کنند.
سيستم عامل لينوکس به دليل ساختار نگارشي کرنل وبروزرساني کدهاي مربوطه توسط متخصصين طراز اول دنيا در مديريت فضاي حافظه و عمليات مالتي تسکينگ وعدم استفاده از محيطهاي گرافيکي، داراي بازدهي و سرعت پاسخگويي بسيار بيشتري نسبت به سيستم عامل ويندوز بوده وبراي پردازشهاي با حجم بالا طراحي شده است. همچنين ديتابيس MySQL با قابليت پردازشي بالاتر نسبت به ديتابيس SQL مايکروسافت، ذخيره
سازي و بازيابي سريعتر داده ها را امکان پذيرساخته وباتوجه به بارپردازشي بالاي سرور مانيتورينگ در شبکه هاي اينترپرايز تنها گزينه مناسب براي اين مهم، استفاده از ماشينهاي لينوکسي مي باشد.  

• شبکه نما، از يک توزيع سفارشي سازي شده توسط شرکت کاير استفاده مي کند که در آن تمامي کتابخانه ها، کرنل و بسته هاي نرم افزاري بصورت سورس کامپايل شده و ماژول هاي اضافه از آنها حذف شده است، بسته هاي نرم افزاري بصورت تخصصي در آن بهينه شده و پارامتر هاي و کانفيگ فايل هاي آن بهبود يافته اند. اين سيستم عامل مخصوص شبکه هاي اينترپرايز و محيط هاي داراي تعداد پارامتر هاي همزمان بيش از ۰۰۱ هزار، مورد استفاده قرار مي گيرد.

3- امنيت بسيار بالاتر(Viruses, Attacks) نسبت به نرم افزارهاي مانيتورينگي که از سيستم عامل ويندوز استفاده مي کنند.

به دليل ماهيت مديريت پيشرفته اعطاي مجوز به کاربران سيستم و عدم دسترسي آنها به ساير منابع سيستمي(نکته اي که در سيستم عامل ويندوز رعايت نمي گردد)، سيستم عامل لينوکس بسيار امن تر از سيستم عامل ويندوز بوده ونظر به علاقه هکرها به هک نمودن سيستم عاملهاي مايکروسافت و وجود بد افزارهاي مختلف براي سيستم عامل ويندوز وديتابيس مايکروسافت SQL، تنها گزينه امن و قابل اطمينان براي سرور مانيتورينگ ،سيستم عامل لينوکس مي باشد.

۴- استفاده از اجينت: اکثر نرم افزار هاي مانيتورينگ اطلاعات شبکه را بصورت SNMP جمع آوري مي کنند .اما زماني که شما مجبور باشيد اطلاعات خاصي همانند مشاهده وضعيت يک سرويس در سيستم عامل لينوکس را نظارت کنيد ممکن است SNMP مناسبي براي آن در دسترس نباشد، اينجاست که نرم افزار شبکه نما با استفاده از قابليت اجينت به کمک شما آمده و شما مي توانيد اطلاعات بسياري را توسط اجينت جمع آوري کرده که اين اطلاعات توسط SNMP پشتيباني نمي شود. به علاوه اجينت قابليت اجراي دستور و اجراي اسکريپت را فراهم مي آورد که مي توانيد در مواقع مورد نياز از آنها استفاده برد. 

سفارشي سازي : مهمترين ويژگي کليدي نرم افزار شبکه نما که آنرا در ميان رقيبان خارجي و داخلي متمايز مي کند. تسلط تيم فني شرکت کاير بر سفارشي سازي محصول بر حسب نياز مشتريان خود مي باشد که تا کنون اکثر مشتريان اين شرکت نرم افزار را بر حسب نياز خود تغيير داده و ويژگي هاي مورد نياز خود را به نرم افزار در زمان اندک اضافه کرده اند که اين مورد در نرم افزار هاي ديگر امکان پذير نخواهد بود. 

پشتيباني : ويژگي ديگري که نرم افزار شبکه نما را از ديگر سامانه هاي خارجي متمايز مي سازد، پشتيباني ۲۴ساعته از اين سامانه بوده که در نرم افزار هاي خارجي اين سرويس به کشور ايران ارائه نمي شود. در صورت بروز باگ در هر قسمت از برنامه و يا عدم کارکرد نرم افزار شبکه نما شما مي توانيد به راحتي با ثبت تيکت ،اين مشکل را گزارش کرده و وصله آپديت از شرکت دريافت کنيد. در صورتي که اين مشکلات در نرم افزار هاي خارجي عموما منجر به جستجو هاي طولاني مدت در گوگل شده و عموما نتيجه مناسب حصول نخواهد شد  .

برای مطالعه کامل اطلاعات بسته نرم افزاری شبکه نما و دریافت کامل کاتالوگ از لینک دانلود زیر استفاده کنید.

کاتولوگ بسته نرم افزاری شبکه نما - معرفی ویژگی ها و امکانات