یکی از  بزرگترین مشکلاتی که مدیران سرور های ایمیل با آن روبه رو هستند اطلاع از صحت عملکرد میل سرور و آگاهی از وضعیت آن می باشد. کاربران سازمان بارها با تماس با واحد فنی ادعا می کنند که ایمیل ارسالی آنها به دست مخاطب نرسیده و یا ایمیل از سرویس های دیگر برای آنها فرستاده شده ولی آنها  ایمیلی در صندوق پستی خود دریافت نکرده اند.

مشکلات ارسال اسپم و یا برگشت ایمیل از دیگر مشکلاتی است که این گونه سازمان ها با آن روبه رو می باشند. یافتن علت مشکل و رفع آن امری زمان بر بوده و در موارد خاصی زمانی که مدیر سرور تجربه کافی نداشته باشد بدون پاسخ خواهد ماند.

شرکت کایر با تجربه ای چندین ساله در ارائه خدمات سرویس ایمیل، بسته نرم افزاری جانبی به همین منظور تولید کرده است. این ماژول منحصر به فرد نمونه خارجی نداشته و با استفاده از تکنیک های داده کاوی اطلاعات بلااستفاده سرور را به اطلاعات مفید و قابل استفاده تبدیل خواهد کرد.

لاگ آنلایزر اختصاصی سرویس پست الکترونیک پستچی بصورت آنلاین تمامی اتصالات سرور ایمیل، تمامی ایمیل های ارسالی و دریافتی، صف ها و اتصالات کاربران را جستجو کرده و آنها را بصورت الگو هایی در پایگاه داده ذخیره می کند.

در صورتی کاربری ادعا کند که ایمیل ارسالی و یا دریافتی به دستش نرسیده است، کافیست مدیر سیستم اطلاعات آن ایمیل را در پنل لاگ آنلایز وارد کرده و از آخرین وضعیت ایمیل مورد نظر مطلع شود.

در صورتی که ایمیلی برگشت خورده علت آن ذکر شده  و قابل جستجو می باشد.

از دیگر امکانات سیستم می توان به ثبت رخداد کاربران اشاره کرد. این سیستم تمامی اتصالات کاربران را ذخیره کرده و به مدیر سیستم اجازه می دهد تا کاربران آنلاین سیستم به همراه نحوه ی اتصال آنها را مشاهده کند.

همچنین قابلیت جستجو بر اساس نام کاربری و آدرس آی پی در سیستم تعبیه شده است و مدیر می تواند تاریخ چه اتصالات کاربران را به همراه آدرس های آی پی و نحوه ی اتصال ( Web/Imap/Pop3 )  مشاهده کند. این ماژول برای تشخیص کاربرانی که هک شده  اند و یا مراقبت از حساب های کاربری حساس بسیار مفید بوده و هرگونه ناهنجاری در سیستم را نمایش خواهد داد.

جستجو بر اساس آدرس آی پی